Provozní řád
PG Pálava, z.s. - provozní řád Spolku PG Pálava, z.s. byla Agenturou ochrany přírody a krajiny České republiky udělena nová výjimka létání. Vstup na startovní a přistávací plochu je povolen pouze členům PG Pálava, z.s. Prosíme všechny návštěvníky a diváky, aby toto pravidlo respektovali. V současné chvíli jsou povolenými letovým terény v CHKO Pálava oficiální startovní plocha na Stolové hoře a Děvíně. Důrazně žádáme všechny piloty, aby toto respektovali a nevyužívali jiná místa pro starty a přistání. Všeobecné zásady létání na Stolové hoře a Děvíně1. Letové terény mohou využívat pouze členové o.s. PG Pálava v době od 10:00 do 18:00 hodin. 2. Každý zájemce o létání (člen sdružení) se musí vždy předem rezervovat na webu www.pgpalava.cz. Bez rezervace je zakázáno využívat letový terén. Rezervace je vyžadována z důvodu kontroly pilotů a statistiky. 3. Každý pilot, využívající letového terénu, musí mít u sebe průkazku člena sdružení a na požádání ji předložit správci letové oblasti nebo pracovníkům Správy CHKO Pálava. 4. Piloti i diváci jsou povinni dodržovat základní i bližší ochranné podmínky CHKO Pálavaa pohybovat se pouze po vyznačených trasách jak k přístupu na startovište, tak pro opuštení přistávací plochy. K příchodu a odchodu z místa startu je možné použít pouze dohodnuté cesty, které navazují na turistické stezky. Vstup na startovní a přistávací plochu je povolen pouze členům o.s. PG Pálava. 5. Létat s padákovými kluzáky na těchto provozních plochách mohou pouze členové o.s., držitelé platné pilotní licence a dalších potřebných dokladů (platný technický prukaz PK, certifikát o pojištení za škody třetím osobám). Správce terénu je oprávněn kontrolovat členství v o.s. a platnou rezervaci. 6. Piloti jsou povinni dodržovat pravidla létání platná v České republice zejména s ohledem na kapacitu a bezpečnost kopce. 7. V prostoru startu a přistání jsou piloti povinni udržovat pořádek. 8. Jsou zakázány jakékoliv neprojednané úpravy plochy startu a přistání ze strany pilotů. 9. Plochu je možné využít k provozování paraglidingové školy pouze po předchozí domluvě a písemném schválení výborem o.s. PG Pálava. 10. Za škody na majetku a zdraví odpovídá každý pilot podle zákona o civilním letectví, příp. podle občanského zákoníku. |
Provozní řád startoviště Děvín
Provozovatel: Občanské sdružení PG Pálava
Provoz: celoročně a to v době mezi 10-18h
Použitelné směry větru: V-JV
Souřadnice GPS Start: 48°52'2.231"N, 16°39'6.185"E přistání: 48°52'4.645"N, 16°39'42.691"E
Nadmořská výška startu: 500 m n.m.
Výškové omezení: TMA IV Brno spodní hranice FL65 (6500ft = 1980m)
Každý pilot musí respektovat omezení nelétat ve výšce nižší než ukládají platné letecké předpisy (150m AGL) v době od začátku února do konce července z místa startu západním směrem za hranici vymezenou GPS body:
48°51'36.796"N, 16°38'55.666"E
48°51'40.221"N, 16°38'42.624"E
48°52'10.266"N, 16°38'25.150"E
Start
K dispozici je pouze jedna startovní plocha ideální pro V-JV směr větru viz mapa Startovní a přistávací plocha Děvín. Nepohybujte se mimo vyznačený prostor!
Startovište je vytyčeno dvěma orientačními kůly. Dalšími dvěma kůly je ohraničen celý prostor pro přípravu pilotů a kluzáků. Pod hranou svahu je startoviště omezeno vyznačenou línií (cca 10 metrů pod hranou svahu), respektujte toto ohraničení a nepohybujte se a nestartujte za touto línií z důvodu vzniku erozních rýh. Pokud to síla větru dovolí, doporučujeme startovat nad hranou v místech A a B.
Doporučená místa startu
A: 48°52'2.010"N, 16°39'7.995"E
B: 48°51'59.655"N, 16°39'4.530"E
Přistání
Vyhrazené přistání se nachází 48°52'4.645"N, 16°39'42.691"E a je označeno větrným rukávem.
Pro správné přistání je nutné si dobře provést rozpočet na přistání. Přistávací plocha má na šířku pouze 20 metrů a je umístěná mezi vinicemi. Než odstartujete, osobně se zajděte na přistávačku podívat. Přistávat zpět na startovní plochu a do prostoru pro přípravu padáků je povoleno.
K dispozici je taktéž neoficiální přistávací plocha, což je pozemek, který se nachází nad oficiální přistávací plochou směrem ke kopci (nad silnicí). V současné době je pole oseto obilím. Chovejte se zde prosím co nejšetrněji. Po přistání sbalte padák "do květáku" a nejkratší cestou odejděte. V žádném případě zde nebalte padák do batohu.
Parkování
Výjezdy na start, do zákazu vjezdu či parkování na soukromých zemědělských pozemcích je přísně zakázáno! Silnice mezi Klentnicí a Pavlovem není vhodná k parkování. Z bezpečnostních důvodů doporučujeme parkovat v obci Pavlov a k výšlapu na start použít oficiální turistické stezky. Z důvodu bezpečnosti pilotů kteří přistávají, neparkujte před oficiální přistávací plochou.
Provozní řád startoviště Stolová hora
Provozovatel: Občanské sdružení PG Pálava
Provoz: celoročne a to v době mezi 10–18 hod.
Použitelné směry větru: jihozápad–západ
Souřadnice start: 48°50´24.842˝N, 16°38´7.256˝E a 48 50´ 21.006˝N, 16 38´12.774˝E
Souřadnice přistání: 48°50´16.478˝N, 16°38´2.078˝E
Nadmořská výška startu 458 m n.m.
Prevýšení start–přistání: 120 m
Výškové omezení: TMA IV Brno spodní hranice FL65 (6 500 ft = 1 980 m)
Start
K dispozici jsou dva starty. Start A je ideální pro JZ-Z směr větru. Start B je vhodnejší pro
JZ směry s převládající jižní složkou. Startovište je vytyčeno dvěma orientačními kůly.
Dalšími dvěma kůly je ohraničen celý prostor pro přípravu pilotů a kluzáků. Nepohybujte
se mimo tento vytyčený prostor!
Mapa č. 4: Startovní a přistávací plocha Stolová hora.
Přistání
Vyhrazené přistání se nachází přímo pod startovištěm a je označeno větrným rukávem.
Pro správné přistání je nutno si dobře provést rozpočet na přistání. Přistávat zpět na startovní plochu a do prostoru pro přípravu padáků je povoleno.
Mapa č. 5: Svahování a přistání Stolová hora.
Parkování
Výjezdy na start, do zákazu vjezdu či parkování na soukromých zemědělských
pozemcích je přísně zakázáno! Parkování je možné na vyhrazených parkovištích,
zejména pak u kiosku u hotelu Blanka, kde je umístěn informační
panel PGP. Neparkujte v místě, kde se červená stezka kríží se silnicí Mikulov – Klentnice. Není zde žádná oficiální parkovací plocha a navíc jsou odtud pravidelně hlášeny případy vykradení aut.